Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Giornalismo partecipativo: BayCitizen raccoglie 3,7 milioni di dollari

BayCitizen Nasce nella baia di San Francisco una nuova testata online non-profit che punta a far sopravvivere l’ informazione locale dopo la crisi del principale quotidiano della zona, il San Francisco Chronicle – Oltre alla dotazione iniziale di partenza, il sito ha raccolto in poco tempo 65.000 dollari attraverso piccole donazioni da parte di oltre 750 cittadini

———-

Lanciata in questi giorni Bay Citizen, una nuova testata giornalistica non-profit con sede a San Francisco (California) con una redazione di 25 persone e una dotazione iniziale di investimento per  3,7 milioni di dollari. In più, Bay Citizen ha già raccolto, attraverso la sua campagna di sostegno, altri 65.000 dollari, con piccole donazioni (da 50 dollari in su) da parte di “oltre 750 persone”.

Il suo sito, www.baycitizen.org, presenta aerticoli e servizi realizzati dai 14 giornalisti insieme a una rete comunitaria di blogger e di commentatori.  L’ impegno è di stringere un forte legame con la comunità attraverso l’ invito a sottoporre spunti e articoli e ad allargare la rete dei blog collegati ed ospitati sulla piattaforma.

Bay Citizen, in precedenza conosciuta come Bay Area News Project, è stata studiata come un modo di assicurare la sopravvivenza dell’ Informazione locale quando si seppe che il San Francisco Chronicle era in forti difficoltà.

(via Ejc.net).