Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Più di 3 ore al giorno su internet per la gran maggioranza dei giornalisti Usa

Arketi

Il 64% dei giornalisti americani trascorre su internet più di 20 ore settimanali, che diventano 40 nel 21% dei casi. Sono alcuni dei risultati di una inchiesta sulle abitudini in rete dei giornalisti Usa realizzata da Arketi Group, un’ azienda di marketing digitale con sede ad Atlanta.

L’ indagine ha accertato che il 98% delle persone interpellate utilizza internet per leggere le notizie e il 91% lo fa anche per trovare nuove fonti di informazione e spunti per realizzare articoli e servizi.

Poco più della metà del campione utilizza la Rete per scrivere su un blog mentre il 66% degli intervistati ha detto di usare le reti sociali come Facebook, Linkedino Twitter. Solo una minoranza (32%) riproduce o ascolta brani audio in podcast.