Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Pubblicità: Google raccoglie nel primo semestre 2012 più di tutta la stampa Usa

 

 

I ricavi pubblicitari globali di Google hanno superato quelli di tutte le testate su carta degli Stati Uniti.

Lo mostra la tavola qui sopra a cura di  Statista.com.

 

Negli ultimi anni la pubblicità online è cresciuta rapidamente salendo al secondo posto nella classifica dei media dietro la sola televisione.

 

Tanto che nei primi sei mesi del 2012 Google ha toccata i 20,8 miliardi di dollari in ricavi pubblicitari, mentre l’ insieme dei media su carta (quotidiani e magazine) in Usa hanno raccolto 19,2 miliardi. E così – commenta  Felix Richter – Google, un’ azienda fondata 14 anni fa, fa più soldi dalla pubblicità di un intero settore industriale attivo da oltre un secolo.

 

Non si tratta comunque di un dato scientifico: la cifra rappresenta i ricavi lordi, cioè prima dei pagamenti agli editori, che nel primo semestre di quest’ anno, secondo lastessa azienda, ammontano a 4 miliardi di dollari.