Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Washington Post: cresce l’ integrazione fra redattori e ingegneri – In quattro anni gli sviluppatori in redazione passati da 4 a 47

PostIn meno di quattro anni sono più che decuplicati gli sviluppatori che lavorano per la redazione del Washington Post, passando da 4 a 47. E ora, ‘’nel giro di qualche settimana saranno tutti fisicamente integrati in seno alla redazione’’, ha spiegato il direttore giornalistico del quotidiano, Marty Baron, parlando ad Austin (Texas). Lo riporta Meta-media.fr, spiegando che ‘’un forte impulso alla loro crescita è venuto nell’ autunno del 2014, con l’ arrivo al giornale di Jeff Bezos, che ha dato la priorità alla ‘’cooperazione fra redattori e ingegneri’’.

 

In un periodo di forte crisi della stampa, il quotidiano ha assunto l’ anno scorso 100 persone, soprattutto per il web, ha aggiunto Baron. E questo sforzo ha ottenuto come risultato una impennata nel numero dei visitatori unici (più 71%) e delle pagine viste (+88%). La crescita è ancora più rilevante nel segmento mobile, con un più 230% nelle pagine viste e un +112% fra i visitatori unici.
Bezos – sottolinea Meta-media.fr – ha imposto i suoi metodi e soprattutto un controllo della ‘’qualità dei contenuti’’ che si svolge ogni mese su un campione di 300 persone a cui vengono sottoposti degli articoli e viene chiesto di dire se leggerebbero cose come quelle.
I dirigenti del quotidiano d’ altra parte segnalano come il magazine tech ‘’Fast Co’’ abbia classificato il Post come la testata più innovativa dell’ anno.