Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

GRANDE ONDATA DI FUSIONI NEI MEDIA



Nei primi mesi di quest’ anno 372 mergers, per un valore complessivo di 94 miliardi di dollari – Uno studio di Dealogic citato da CNNMoney

——————-

Nei primi mesi del 2007 sono state registrate ben 372 fusioni/acquisizioni fra aziende editoriali nei vari settori nel mondo ed a Wall Street è di nuovo merger mania.

Lo rileva CNNMoney spiegando che, dopo lÂ’ offerta di News Corp per Dow Jones e lÂ’ acquisto della ReuterÂ’s da parte di Thomson, sembra un grande momento per lanciarsi nei takeover. Gli ultimi dati forniti da Dealogic – aggiunge il sito economico della CNN – parlano di 372 merger nel settore dei meda tradizionali (stampa, tv, radio e cinema) a livello mondiale, 81 dei quali riguardano aziende Usa.

Anche se il numero è inferiore alle 448 registrate nello stesso periodo dell’ anno scorso, le fusioni stanno diventando più ‘’pesanti’’. Con un valore complesivo pari a 93,8 miliardi di dollari, contro i 55,5 di quelle dell’ anno scorso.

Continua qui(eng.): http://money.cnn.com/2007/05/14/news/companies/media_mergers/index.htm?postversion=2007051416.