Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

LÂ’ INTEGRAZIONE FRA CARTA E WEB A RITMO INTENSO ANCHE IN AMERICA LATINA

In pochi anni il 74% dei giornali latino-americani avranno redazioni integrate – Uno studio di ElTiempo.com.
——————

Il direttore del giornale digitale colombiano El Tiempo, Guillermo Franco, prevede che il 74% dei giornali procederanno all’ integrazione delle loro redazioni di carta e online nel giro di pochi anni. Lo ha detto intervenendo a un incontro della Società interamericana della stampa (SIP) citando uno studio sui 43 principali quotidiani di 18 paesi dell’ America Latina.

Secondo lo studio, questa strategia di integrazione consentirà l’ espansione delle operazioni online, dando più spazio a inchieste originali, maggiori aggiornamenti delle notizie (24 ore su 24 e sette giorni su sette) e una più stretta interazione con i lettori.

Attualmente solo il 4% dei giornali sono pienamente integrati, il 50% dei siti web include i blog, il 42% delle versioni digitali hanno fra i 4 e gli 8 giornalisti e solo uno di essi ha più di 30 giornalisti online in redazione.

Il 61% dei siti dipendono per lÂ’ informazione dalle redazioni delle edizioni su carta e solo il 27% producono da soli le proprie informazioni.

(da eltiempo.com , attraverso editors weblog).