Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Un nuovo magazine parte dal web e arriva nelle edicole

nonfiction.jpg Dopo un anno di attività online, Nonfiction (le magazine des livres et des idées), ha deciso di uscire nelle edicole ogni settimana – Segue di poco l’ esperienza di Vendredi, una rivista cartacea nata per “raccogliere il meglio del web”

———-

Dopo Vendredi, arriva in edicola anche un’ altra rivista che nasce dal web e si trasferisce sulla carta. E’ nonfiction.fr, un magazine dedicato ai libri e alle idee (come annuncia il suo stesso sottotitolo).

Il primo numero cartaceo è arrivato nelle edicole giovedì 27 novembre.

“Dopo un anno di vita, nel corso del quale nonfiction.fr è riuscito a mostrare la sua qualità e il suo approccio serio e originale a temi di attualità, abbiamo deciso di fare una nuova tappa con lancio di una rivista”, spiega l’ editore. “Dal virtuale verso il reale, con la carta che diventa una estensione di iknternet, un’ altro modo di far vivere e di diffondere i nostri contenuti, ma anche di arricchirli con l’ apporto di articoli non editi online”.

Nel primo numero articoli sulla crisi economica, l’ identità della sinistra, il nuovo ruolo degli Stati Uniti nel mondo, la comprensione  della Cina nelle sue dimensioni culturali ed economiche.

Per chi volesse, è possibile vedere qui un video della serata di lancio del magazine.