Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

AP: drastico piano di tagli nel 2009

ap.jpg La più grande agenzia d’ informazione del mondo progetta di tagliare 400 posti di lavoro, il 10% dell’ organico attuale, cercando di privilegiare gli esodi volontari

———-

L’ Associated Press ha in programma di tagliare nel 2009 il 10% del suo organico, per superare l’ attuale fase economica e la crisi dei giornali soci.

L’ AP ha una forza lavoro molto rilevante, di circa 4.100 persone, fra cui 3.000 giornalisti, in varie parti del mondo. I tagli – secondo un articolo della Reuters –  dovrebbero interessare 400 addetti.

"Tutte le aree e i settori produttivi sono in fase di revisione", afferma un comunicato diffuso dall’ agenzia. "L’ AP, che aveva recentemente deciso di congelare il suo organico, potrebbe aver bisogno di ridurre gli addetti nel prossimo anno. E, se ce ne sarà bisogno, vorrebbe poterlo fare attraverso un esodo volontario”.

I tagli comunque arrivano in una fase in cui l’ agenzia sta ristrutturando la sua struttura operativa negli Stati Uniti con l’ obbiettivo di realizzare quella che viene definita una copertura giornalistica più approfondita e rilevante per i giornali suoi soci.

Non è chiaro come questi tagli si ripercuoteranno sul notiziario dell’ agenzia, che ha 240 uffici nel mondo e 1.500 giornali soci. L’ AP, che ha cominciato la sua attività 162 anni fa come coopertiva di giornali, all’ inizio di quest’ anno ha rivisto le tariffe degli abbonamenti per i giornali soci per cercare di abbassarle, anche a causa del calo delle entrate pubblicitarie che sta colpendo gli editori.