Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Forte crescita dei visitatori unici sui siti online dei giornali Usa

out-19.jpg Una recente ricerca della Nielsen – Alcuni siti raggiungono aumenti fino al 262% dal maggio 2007 – In qualche caso si registrano comunque anche lievi perdite

———-

Sui siti online dei giornali Usa stanno crescendo sensibilmente, anno dopo anno, i visitatori unici. Il dato nasce da una recente Ricerca della Nielsen, riferisce Jennifer Saba su Editor & Publisher.

L’ articolo fa l’ esempio del Dallas Morning News , il cui traffico è cresciuto del 156 %, raggiungendo i 3,2 milioni di utenti unici a partire dal maggio 2007, e la crescita impetuosa sarebbe dovuto, secondo Saba, alla “ottimizzazione sui motori di ricerca e all’ alleanza con Yahoo!”.

Il traffico del Politico è cresciuto addirittura del 262 %, toccando i 3,5 milioni di visitatori, dal maggio 2007, molto probabilmente per la crescente attenzione dei lettori alla campagna presidenziale americana.

Ugualmente, siti online di giornali come quello dello Star Tribune, di Minneapolis, del New York DailyNews e del Journal-Constitution di Atlanta hanno registrato una crescita analoga.

Ci sono comunque anche dei siti – come, ad esempio, quelli del San Francisco Chronicle e del Seattle Post-Intelligencer – che hanno registrato una diminuzione di utenti unici, rispettivamente del 10% e del 12%.  

(via Editor’s weblog)