Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

I top manager preferiscono Internet ai giornali come fonte di informazione economica

out-13.jpg Uno studio condotto da A Forbes.com e dal Gartner Study ha rilevato un aumento del 37% dei top manager che preferiscono internet rispetto ai giornali come prima fonte di informazione economica e finanziaria. Mentre coloro che preferiscono i giornali sono scesi al 36%.

Queste le cose essenziali sottolineate dallo studio:

– Internet continua ad essere la più influente ed importante fonte di informazione per il 67% dei dirigenti aziendali di alto livello nel mondo (i cosiddetti C-Level executives). Dal 2004 la percentuale è cresciuta del 37%.
– Prima di cominciare il lavoro quotidiano, molti C-Level executives preferiscono andare sul web prima di leggere il giornale. Il loro numero è cresciuto del 22% dal 2004, mentre quello dei dirigenti che preferiscono cominciare con la lettura del giornale è sceso dell’ 11% nello stesso periodo.
– Complessivamente il 41% degli alti dirigenti usano per informarsi il web più che oghni altro mezzo (TV, Radio, Riviste, Giornali).

Gli altri dati sono consultabili qui.