Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

L’ editore del Guardian compra un blog per 30 milioni di dollari

out-32.jpg E’ PaidContent, un blog di nicchia che ha messo su una piccola attività editoriale sulle conferenze di settore e sulla reportistica business

———-

“Vista dall’Italia non sembra una notizia. Se ci mettiamo le lenti del giornalismo che cambia e dei media rivoluzionati da Internet è una notizia sensazionale. PaidContent, uno dei migliori blog in circolazione, sarebbe stato acquistato da Guaridan Media Group, il gruppo editoriale che pubblica il Guardian, per 30 milioni di dollari.

E’ così che, su Pandemia, Luca Conti dà la notizia della probabile acquisizione.

PaidContent – racconta Conti –, uno dei primissimi blog che ho cominciato a seguire fin dalla nascita sei anni fa, è curato con passione da Rafat Ali fin dal 2002.

Passo dopo passo Ali ha creato altri blog, ha ricevuto un finanziamento da un venture di circa un milione di dollari, ha aperto una versione per il Regno Unito, ha avviato un business sulle conferenze di settore e sulla reportistica business. In pratica intorno ad un blog di nicchia curatissimo ed informatissimo ha messo su una piccola attività editoriale neanche più tanto piccola.

Oggi un blog del Wall Street Journal annuncia l’indiscrezione per cui il Gruppo che edita il Guardian si comprerebbe PaidContent per una valutazione complessiva di 30 milioni di dollari. Vedremo se la notizia sarà confermata. Certo è che PaidContent è uno dei migliori blog in circolazione e si merita tutto il successo che sta ottenendo. Bravi!

Guardian Media compra PaidContent per 30M $.