Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

L’ India pronta ad accogliere l’ outsourcing editoriale di Usa e Uk

out-133.jpg

Gli editori indiani, le aziende tipografiche e di design grafico del grande paese asiatico si attendono una fetta consistente dei 3,5 miliardi di dollari che, secondo le utime stime,  rappresenta il mercato dell’ outsourcing dei giornali Usa e UK. Lo rileva un articolo di Financialexpress.com, un sito online indiano, spiegando che l’ affidamento di settori di produzione editoriale all’ estero sta crescendo sotto la pressione del calo progressivo dei margini di profitto avvenuto negli ultimi anni.

La riduzione delle vendite, il calo dei ricavi pubblicitari, la crescita di Internet – scrive il giornale – e l’ aumento dei costo di stampa hanno contribuito al trend di diminuzione dei margini.

Secondo gli studi di ValueNotes Database, un’ azienda di ricerche sull’ editorial, l’ India nel 2008 avrebbe già conquistato 35 milioni di dollari nel settore, pari a una “penetrazione” dell’ 1%, ma il giro di affari dovrebbe salire a 120 milioni di dollari nel 2012.