Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Metro International si espande producendo contenuti in proprio

out-102.jpg Il gruppo ha annunciato la costituzione di una sorta di agenzia interna di produzione giornalistica, con l’ obbiettivo di rafforzare la qualità dell’ offerta informativa a livello globale – Nel mercato dei gratuiti la sfida è essere il giornale che la gente prende per primo e per vincerla conta la qualità”

———-

Metro International espande la sua strategia operativa, creando una sorta di agenzia centrale di produzione giornalistica, nel tentativo di rafforzare la quantità di contenuti originali nelle sue edizioni internazionali. Lo ha annunciato Journalism.co.uk ricordando comunque che l’ editore ha registrato nell’ ultimo quadrimestre un calo dell’ 83% sui ricavi lordi, dovuto in parte alla caduta degli investimenti pubblicitari e in parte alla crisi economica generale.

Per la nuova struttura redazionale Metro utilizzerà 12 giornalisti, che – racconta sfnblog – concentreranno i loro sforzi su notizie interessanti provenienti da ogni parte del mondo.
Mikael Jensen, Ceo di Metro International, ha rilevato che l’ obbiettivo del progetto è di rafforzare il team editoriale centrale.
“Nella competizione sul mercato dei gratuiti bisogna assicurarsi di essere il giornale che la gente prende per primo e per questo hai bisogno di qualità. Noi stiamo facendo proprio questo: aggiungere contenuti che difficilmente i nostri concorrenti potranno avere, perché noi possiamo davvero offrire ai lettori un quadro globale. Se, ad esempio, Al Gore dà una intervista a noi, sa che raggiungerà 23 milioni di persone, e non è poco”, ha aggiunto Jensen a Journalism.co.uk.

La nuova struttura redazionale affronterà soprattutto ambiente, salute, celebrtà e bellezza.