Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Oltre i 18 miliardi di dollari la pubblicità su internet negli Usa nel 2007

L' andamento della spesa pubblicitaria

———-

Dodici miliardi di dollari nel 2005, 16 nel 2006, e oltre 18 miliardi di dollari nel 2008. Questa la spesa per la pubblicità sui siti web degli Stati Uniti nell’ ultimo triennio. Lo rileva WR Hambrecht + Co, secondo quanto riporta un articolo di Sfn.

Nel 2005, le inserzioni all’ interno dei motori di ricerca e quelle classiche sui siti online avevano totalizzato i due terzi del totale, con 5,13 e 4,25 miliardi di dollari rispettivamente. Mentre la pubblicità nella mail era al terzo posto, con più di 2 miliardi.

Nel 2007, quelle nei motori di ricerca hanno avuto ancora la parte del leone e sono cresciute a 8,81 miliardi, mentre quelle nelle mail sono scese sotto i 2 miliardi. La pubblicità sui video online invece ha avuto un forte aumento, non limitandosi più a valori di nicchia ma raggiungendo gli 1,8 miliardi di dollari.

I dati di WR Hambrecht + Co.