Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Un motore di ricerca specifico per l’ industria dei giornali

lsdi-ifraserch.jpg Lo ha lanciato in questi giorni Ifra, uno dei più noti think tank del settore, e lavora – per ora in inglese e tedesco – su tre livelli di diverso approfondimento

———-

Ifra ha lanciato un motore di ricerca specializzato in notizie e informazioni sull’ industria dei giornali.

Il progetto  – ha spiegato Reiner Mittelbach, CEO di Ifra, ritenuta la più importante associazione di ricerca e sviluppo tecnologico applicato all’industria dei quotidiani, con oltre 1.400 associati in tutto il mondo  – doveva partire alla fine del 2007, ma il via è stato dato solo la scorsa settimana.

Il sito (http://www.ifrasearch.com)  consente di eseguire ricerche in tre categorie di fonti: Ifra e i suoi partners, una lista selezionata di fonti e quelle presenti in tutto il web.

Il motore di ricerca lavora sia con l’ inglese che col tedesco.

“Il nostro lavoro è cercare notizie e articoli specifici sull’ editoria giornalistica in modo che le persone che lavorano nei giornali, indipendentemente dalla piattaforma su cui operano, possono ottenere informazioni direttamente da noi”.

Mittelbach ha aggiunto che il motore di ricerca si basa su migliaia di fonti indentificate da Ifra come rilevanti per l’ industria giornalistica. Oltre ai contenuti reperibili gratuitamente su internet, il sito elenca anche articoli che normalmente sono disponibili solo per i soci di Ifra e che non sono di solito sottoposti al lavoro di scavo dei tradizionali motori di ricerca sul web.

(via Journalism.co.uk)