Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Un nuovo sito web misura la credibilità dell’ informazione online

out-29.jpg Si tratta di NewsCred, lanciato in questi giorni in Usa in versione beta, che attraverso un algoritmo valuta i giudizi dei lettori, scegliendo l’ informazione sulla base della qualità e non della popolarità e assegnando a ciascun articolo un valore in termini di credibilità

———-

Un nuovo sito web, lanciato negli Usa in questi giorni in versione beta, cercherà di misurare la credibilità delle notizie online. Si chama NewsCred e si basa su un algoritmo che valuta ed elabora i giudizi dei lettori sui vari articoli generando così un quadro dell’ informazione online “basata sulla qualità e non sulla popolarità”.

“ Con l’ esplosione delle nuove fonti, blog, siti di citizen journalism e aggregatori di notizie – spiega una nota di NewsCred, come riporta Sfnblog – diventa sempre più difficile per chi si vuole informare sul web trovare notizie di alta qualità e di buona accuratezza. Un recente studio ha dimostrato che solo il 19,6% degli americani credono a quello che legge nelle notizie, e solo il 30,4% ritengono che le notizie siano equilibrate. Applicando il concetto dell’ intelligenza collettiva, NewsCred fornisce ai lettori una piattaforma che dà voce alle loro opinioni sulla credibilità dell’ informazione e permette ai lettori desiderosi, appunto,di credibilità di concentrarsi solo sulle notizie credibili tralasciando informazioni parziali o non accurate”.

 I servizi pubblicati dal sito sono classificati per la loro credibilità in tre aree: articoli, giornalisti e fonti di informazione – spiega una nota stampa di NewsCred -, che misurano “la qualità delle fonti e la credibilità e l’ integrità dei giornalisti”.