Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Yahoo!: “diventeremo la fonte di informazione numero uno su internet”

La sede di Yahoo! a Sunnyvale Yahoo News ha intenzione di fare sempre più giornalismo originale. Lo annuncia la responsabile dei programmi di informazione, Jessica Barron in una intervista all’ AFP a San Francisco.

Yahoo aveva già una equipe di giornalisti che seguivano i Giochi Olimpici sul terreno e intende moltiplicare la produzione giornalistica, soprattutto attraverso interviste a personalità e leader di opinione nel mondo.

“Vogliamo diventare la fonte di informazione indipendente numero uno su internet”, precisa Jessica Barron.

Andando al di là del suo tradizionale lavoro di aggregazione delle notizie degli altri media, Yahoo News sta non solo investendo nelle sue strutture giornalistiche ma sta firmando anche accordi con servizi di rete e fonti di informazione “tradizionali”.

“Stiamo già facendo un grosso lavoro giornalistico e ci stiamo preparando a farne altrettanto in futuro”, rileva Barron nell’ intervista, riferendosi a una intervista al presidente Sud Coreano Lee Myung-bak, al presidente Usa George W. Bush e al Segretario di Stato Condoleezza Rice.

Con la sua audience globale di 500 milioni di persone, Yahoo! – spiega Alisa Zykova su Editor’s Weblog – ha la possibilità di giudicare molto approfonditamente il valore di una notizia e di concentrarsi su quelle che possono attirare molto traffico. Secondo Barron, i lettori online mostrano di essere interessati sia alle vicende “forti” che ai fatti con grande valore umano.