Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Con gli abbonati online il WSJ diventa il primo quotidiano Usa

wsj (AGI) – Piccolo terremoto nel mondo dell’editoria Usa. Il Wall Street Journal, grazie ai suoi oltre 350.000 abbonati all’edizione online, è diventato il primo quotidiano per diffusione negli Stati Uniti. La ”bibbia” della finanzia mondiale, di proprietà di Rupert Murdoch, è riuscita a scalzare dal podio il più popolare Usa Today, da anni in cime alla lista dei giornali a stelle e strisce.

Più che un’ avanzata del Wsj, fermo complessivamente sui due milioni di copie, il cambio al vertice è da attribuire a una calo delle vendite di Usa Today, arretrate del 17% pari a 1,88 milioni. E’ quanto emerge da un’anticipazione del bollettino ufficiale dell’ Audit Bureau of Circulations (l’ agenzia che attesta le vendite dei giornali americani), che sarà pubblicato il prossimo 26 ottobre.

Usa Today formalmente resta il primo quotidiano per numero di copie cartacee. Il punto di forza del Wsj sono, infatti, i 356.000 abbonati all’edizione online, unico caso di sito web giornalistico a pagamento di successo.