Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Crisi economica: giornali locali Usa offrono inserzioni gratuite

wausasu1

Contro la crisi economica, un gruppo di giornali del Wisconsin offrono 250.000 dollari di pubblicità gratuiti. Lo segnala Sfnbog spiegando che il programma, denominato "Thrive", punta ad aiutare l’ economia locale a riemergere dalla fase di depressione.  

Michael Beck, general manager e direttore esecutico del Wausau (Wisconsin) Daily Herald, uno dei giornali che hanno aderito all’ iniziativa, ha scritto: ‘’La nostra posizione in quanto leader di diffusione dell’ informazione ci situa in un ruolo particolare, assegnandoci la responsabilità di aiutare il nostro mondo ed è proprio quello che stiamo cercando di fare’’.

Fino alla metà di ottobre, i giornali della zona che fanno capo al gruppo Gannett concederanno quindi agli inserzionisti un 25% di spazio extra gratuitamente. L’ andamento del progetto verrà documentato e aggiornato dai giornali.