Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Google potenzia G-News e stringe un accordo con l’ Epa

epa

Google e l’ Epa (European Pressphoto Agency) hanno stretto un accordo per dividersi eventuali ricavi comuni. Da parte sua Google sta studiando come monetizzare meglio Google News, che è stato finora per molti versi sottoutilizzato. Epa, un consorzio di diverse agenzie fotografiche europee, fonirà dei contenuti provenienti da otto dei suoi membri. (Qui il comunicato congiunto Google/epa ).

Le agenzie di informazione hanno penato per ottenere accesso ai ricavi pubblicitari ottenuti dal motore di ricerca con le loro notizie. Belgia, ad esempio, l’ agenzia belga che fa parte di Epa ed è uno degli otto soggetti che hanno siglato l’ accordo, tempo fa aveva fatto causa a Google per ottenere parte dei ricavi, col risultato che era stata rimossa dall’ elenco delle fonti di Google News… come se a un editore venisse tolta dalle edicole una sua pubblicazione.

Forse – commenta Followthemedia –  le agenzie di stampa hanno imparato la lezione. (JMH)