Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Murdoch pensa a un anti-Kindle Dx per imboccare la strategia del pagamento

kindledx

Rupert Murdoch ha imboccato in maniera netta la strada del ritorno alle informazioni a pagamento. E in questa strategia un ruolo importante dovrebbe venire assegnato a un lettore elettronico targato News Co. che dovrebbe fare concorrenza a Kindle DX, la versione ‘’gigante’’ dell’ e-reader annunciata qualche giorno da Amazon e già adottata da News York Times e Washington Post (vedi Lsdi, Amazon presenta il Kindle gigante).

"Non daremo i diritti dei nostri contenuti alla brava gente che ha creato il Kindle", ha spiegato il magnate australiano, come racconta Repubblica. E il  New York Post ha ipotizzato che ‘’tutto l’ impero dei media, news, cinematografia e Tv diMurdoch potrebbe confluire su un anti-Kindle DX, con contenuti editoriali non più gratuiti bensì a pagamento’’. Annunciando, come riporta la Stampa, il lancio di un team globale di cui fa parte lui stesso, e che è composto dal figlio James, dal dirigente di News Corp e amministratore delegato di Dow Jones Les Hinton e da Jonathan Miller, quest’ultimo ex numero uno di Aol, ora responsabile delle operazioni digitali di NewsCorp.