Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Pubblicità: a 550 miliardi di dollari la spesa globale nel 2011

pubblicita11 Le previsioni di Optimedia in un Rapporto diffuso da Sfnblog – Tv e giornali i due media con la maggiore fetta di investimenti, ma intenet è il settore dove la ctrescita continuerà ad essere più forte (19% nel periodo 2008-2011)

———-

La spesa pubblicitaria globale nel 2011 raggiungerà i 550 miliardi di dollari, con una crescita di 175 miliardi rispetto ai 375 che erano stati investitii nel 2003. La previsione è di ZenithOptimedia ed è stata diffusa da Sfnblog.

La Tv e i giornali sono i due media con la maggiore ‘’fetta’’ di investimenti, come illustra la tabella in alto, tratta da SFN’s World Digital Media Trends 2009.


Il Tasso annuale di crescita (CAGR) fra il 2003 e il 2008 è generalmente maggiore di quello previsto per il periodo 2008-2011.
Internet ad esempio passerebbe da una crescita del 32,4% (2003-2008) a un aumento del 19% (2008-2011). Il Cinema è al secondo posto come tassi di crescita (rispettivamente +10,1% e + 7% nei due periodi), seguito dalla pubblicità esterna e dalla televisione.

pubblicita2

Nel 2003, TV e giornali insieme coprivano quasi il 70% di tutti gli investimenti pubblicitari, mentre internet contava solo per il 5%. Nel 2011 televisione e quotidiani insieme dovrebbero perdere circa il 10% del mercato, mentre Internet salirebbe al 16%, secondo i dati del Rapporto diffuso da SFN e dalla World Association of Newspapers and News Publishers.