Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Pubblicità: nascono le inserzioni a ore

ad-hours.jpg I siti di alcuni giornali regionali e locali britannici stanno sperimentando la pubblicità online a tempo, che consente agli inserzionisti di pianificare l’ arco di ore e i giorni della settimana in cui pubblicare gli avvisi

———-

La Midland News Association, un gruppo editoriale britannico che pubblica giornali regionali e locali, ha avviato l’ uso sperimentale di un nuovo sistema di pubblicità a tempo, alternativo alle tradizionali inserzioni online basate sul numero dei contatti (CPM), vendendo gli spazi a tempo. Il progetto è stato messo a punto con la collaborazione di un’ azienda scandinava, la Adicate.

La ‘pubblicità a tempo’ permette agli inserzionisti di creare delle campagne volanti e di selezionare l’ arco di ore e i giorni della settimana in cui desiderano far apparire le loro pubblicità.

I prezzi – spiega William Beavis, responsabile dei new media della  MNA – partono da due sterline l’ ora. ‘Immagina di possedere un ristorante e che il lunch del martedì e la cena del giovedì sono sempre i momenti di minore affluenza. Se – aggiunge – fai una inserzione che appare su expressandstar.com fra le 10 e le 12 del martedì e fra le 16 e le 18 del giovedì, puoi raggiungere dei nuovi potenziali clienti con delle offerte speciali’’.

(via Ejc)