Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Una fabbrica di contenuti con 10.000 produttori e un algoritmo che sceglie gli argomenti

demand media E’ Demand Media, una start-up della Silicon Valley che produce contenuti per il web. La sua particolarità è che gli argomenti vengono scelti da un algoritmo che determina quali articoli e servizi produrre per ottenere il massimo di audience e di pubblicità.

Questo algoritmo tiene conto dei termini più ricercati su internet, delle parole chiave più richieste dai pubblicitari e dell’ esistenza o meno di materiali relativi a quell’ argomento sul web.

Una volta che, dopo tutti questi calcoli, il tema viene individuato, gli argomenti vengono annunciati online in una sezione speciifica del sito – Demand Studios -, la piattaforma attraverso cui passano i 10.000 redattori e video-giornalisti che riforniscono la società di articoli e di video.

Dalla sua nascita all’ ottobre scorso Demand Studios ha creato più di un milione di elementi di contenuto – spiega il sito -, a un ritmo di circa 4.000 articoli al giorno. E’ il ‘’numero uno’’ fra i generatori di contenuti su YouTube, con circa 2 milioni di clic al giorno e versa ogni mese ai suoi produttori ‘’milioni di dollari’’.

(via journalismes.info)