Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Nove nuovi mestieri nella Rete

Mestieri1

Gestione delle comunità, gestione della produzione dei contenuti, osservazione e controllo delle reti sociali, architettura delle reti, gestione e pianificazione dei social media, ecc.  Sono alcune delle funzioni sviluppate dal mondo digitale in relazione alla sfera dei social network e che potrebbero essere sicuramente utilizzate nel settore dell’ editoria giornalistica.

Lo segnala Pier Luca Santoro sul suo blog, Giornalaio, riprendendo una interessante infografica realizzata da  Socialize, un sito francese di consulenza specifica per il mondo delle reti.

La grafica elenca (in francese) ‘’nove mestieri 2.0’’ nel campo dei media sociali, spiegandone compiti e obbiettivi.

‘’ Avendo verificato personalmente, non più tardi della scorsa settimana, che nella maggior parte dei casi le imprese editoriali sono sprovviste di queste figure al loro interno, immagino possa essere d’utilità anche sotto questo profilo’’, commenta Santoro.

La riportiamo qui sotto.

Mestieri2