Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Giornalismo partecipativo: Spot.Us sperimenta un nuovo tipo di pubblicità

spotusRiempiendo un questionario preparato da uno sponsor i cittadini raccolti intorno a Spot.Us, il sito di informazione online basato sul sostegno collettivo di progetti giornalistici, possono ottenere dei crediti da utilizzare per scegliere quali inchieste affrontare.

Ne dà notizia l’ European Journalist Center, citando un articolo di Poynter, definendolo un servizio pubblicitario centrato sulla comunità (‘community-centered advertising’)

Il questionario è stato sponsorizzato da Mortgage Revolution, un’ azienda che ha donato a Spot.Us 5.000 dollari come contributo straordinario. David Cohn, fondatore del sito, ha deciso di lasciare ai lettori la decisione su quale argomento ‘puntare’ offrendo 5 dollari a ogni lettore che risponderà alle domande contenute del questionario.

Cohn ha spiegato a Poynter che si tratta di un esperimento, aggiungendo di non essere certo che esso riscuoterà successo nella comunità di Spot.Us e che altri sponsor decideranno di aderire all’ iniziativa.