Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Quotidiani Usa, continua – ma rallenta – il calo della diffusione

QuotidianiUsa

Continua il calo della diffusione dei quotidiani negli Usa, anche se il tasso di diminuzione rallenta.

Secondo gli ultimi dati dell’ Audit Bureau of Circulations, fra aprile e settembre le copie diffuse dai 635 quotidiani americani nei giorni feriali sono calate del 5% rispetto allo stesso periodo dell’ anno scorso. Nel 2009 rispetto al 2008 la diminuzione era stata di circa il 10%.

Per  l’ edizione della domenica la diffusione è calata invece mediamente del 4,5%.

Il quotidiano con la diffusione maggiore è il Wall Street Journal, con oltre 2 milioni di copie nei giorni feriali, anche se il dato include 450.000 abbonamenti all’ edizione online. Si tratta di uno dei due soli giornali che registrano un aumento delle copie (l’ altra testata è il Dallas Morning News). Dietro il WSJ, si piazzano Usa Today (1,8 milioni di copie nei giorni feriali) e il New York Times (con 877.000 copie), che vedono una diminuzione della diffusione rispettivamente del 4 e del 6%.

La domenica, i giornali più diffusi sono New York Times (1.352.000 copie; meno 3%),  Los Angeles Times (900.000, meno 8%) e il Chicago Tribune (768.000, meno 4% ).

(via European Journalism Centre)