Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Il 15% degli americani con più di 18 anni usa Twitter

Circa il 15% dei americani dai 18 anni in su hanno usato Twitter nel corso del mese di febbraio 2012 e l’ 8% lo avevano fatto il giorno prima a quello in cui sono stati interpellati. E’ uno dei risultati di una ricerca sull’ uso di Twitter effettuata dal Pew Research Center’s Internet & American Life Project.  

 

 

Sebbene  il numero sia raddoppiato rispetto a quando il Pew fece il primo sondaggio (novembre 2010), questo 15% di febbraio 2012 è ancora molto vicino al 13% registrato per il maggio 2011. E’ però raddoppiata la percentuale di chi lo aveva fatto ”il giorno prima del sondaggio” (dal 4 all’ 8%), e tale percentuale è quadruplicata rispetto al novembre 2010.

 

Sulle tendenze indicate da questi dati pesa probabilmente lo sviluppo dell’ utilizzo degli smartphone, commentano gli autori dello studio.

 

Vari gruppi demografici registrano forti aumenti nell’ uso della piattaforma, come si vede nella tabella qui sotto.

 

 

 

Afroamericani – continuano a farne un grosso uso. Più di un quarto di essi (28%), con un tasso di chi lo aveva fatto ”ieri” del 13%.

 

Giovani – un quarto (26%) nella fascia d’ età 18-29 anni, quasi il doppio di quelli della fascia successiva (30-49). Fra le persone dai 18 ai 24 anni la percentuale sale al 31%.

 

Residenti in aree urbane o suburbane – lo usano in maniera significativamente più intensa che nelle aree rurali.

 

Per chi volesse approfondire, altri dati sono qui.

 

(via Nextlevelofnews )