Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Un miliardo di utenti per Facebook in agosto grazie ai paesi emergenti

Facebook raggiungerà un miliardo di utenti nel prossimo agosto grazie allo sviluppo impetuoso dei social network nei mercati emergenti. La proiezione è di un’ azienda di marketing digitale Americana, la iCrossing.

Anche se la crescita nei paesi sviluppati ha rallentato, l’ azienda segnala il ruolo determinante dei paesi emergenti, che registrano una crescita esponenziale degli utenti.

Attualmente FB ha 800 milioni di utenti, più della metà dei quali sono attivi almeno una volta al giorno. In paesi come India e Brasile gli utenti sono aumentati rispettivamente da 22 a 36 milioni e da 13 a 30 milioni negli ultimi 9 mesi.

Si tratta di nazioni con milioni di utenti potenziali. In India infatti gli utenti su Facebook sono solo il 3% della popolazione e in Brasile il 16% (contro il 49% degli Stati Uniti e il 47% del Regno Unito). E quindi rappresentano un grosso bacino di utenti potenziali.

(via Memeburn.com)