Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

L’ Huffington Post sta per bandire i commenti anonimi

HuffPo

Lo farà a partire dal prossimo mese, annuncia Niemanlab, spiegando che la testata ha coltivato e seguito un volume enorme di commenti ( 260 milioni di commenti complessivamente dal momento del suo lancio, con dei picchi di 25,000 commenti in un’ ora), ma che il vetriolo e i pessimi comportamenti degli anonimi sono diventati insostenibili.

 

Lo ha spiegato Arianna Huffington parlando ad un incontro, via Giga OM:

 

  “Io credo che la libertà di espressione deve essere data a coloro che si battono per quello che dicono e non a chi si nasconde  dietro l’anonimato. Abbiamo bisogno di far evolvere una piattaforma in grado di soddisfare le esigenze di un Internet adulta”, ha detto.

 

Non è chiaro – osserva NiemanLab – quale metodo il sito utilizzerà per identificare i commentatori oppure se seguirà l’ esempio di altri siti, utilizzando le credenziali di Facebook o Twitter.

 

Â