Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

La strategia globale del Guardian (e altre segnalazioni)

Guardian Notizie, riflessioni e analisi in circolazione

 

– La strategia globale del Guardian

– Chi ha paura di Twitter?

– Twitter avrà un suo editor dati globale

– Anche twitter avrà il suo servizio di musica

– Assange parla a Google: pubblicato su Wikileaks il testo di cinque ore di intervista

– Formicablu ospita a Bologna Aron Pilhofer del NY Times

– Italia tra le principali sorgenti di spam

– “Fatti smart!” : in un video tutorial le indicazioni del Garante per proteggere la privacy su smartphone e tablet

– Consumi: studio, i new media rivoluzionano approccio italiani

– Nasce Inpiù, quotidiano di informazione digitale

– Ovum analizza vari aspetti della Gamification, oltre la tecnologia

– Il Piacere Laico del Mattino

– Anonymous lancia un sito di citizen journalism

– Source: la piattaforma dati che state cercando

– La Matrice del Native Advertising

– La pubblicità Usa crede nella rete

– Record di investimenti in pubblicità a stampa, merito di Microsoft?

– Pubblicità, investimenti febbraio -17,7%, peggio di gennaio – Nielsen

– WhatsApp è più popolare di Twitter: 200 milioni di utenti attivi

– La SEO del futuro NON è la SEO

– #SGCP: la tre giorni della comunicazione politica

– Ecco la legge per i protagonisti della comunicazione

– Va forte la tv non generalista

– Quando (anche) le parole uccidono le donne

– Associazione stampa sportiva mondiale, ancora un italiano presidente

– Rossi (Fnsi): il giornalismo deve cambiare. E urge dare dignità ad addetti stampa

 

(Qui i link agli articoli).