Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Nasce in Tunisia la prima edizione di Al Huffington Post Maghreb

HuffPo

L’ Huffington Post Media Group ha lanciato martedì Al Huffington Post Maghreb, una versione in lingua francese dell’ Huffington Post dedicata al Maghreb. Il progetto – spiega HuffingtonPost.fr – prevede una struttura composta da tre redazioni con 6-8 giornalisti ciascuna: ora Tunisia, poi Marocco e Algeria. La direzione editoriale del sito per ora sarà assicurata da Kader Abderrahim, mentre Houeida Anouar è stata nominata redattrice-capo dell’ edizione tunisina.

 

L’ iniziativa rientra nella politica di espansione internazionale del gruppo, scrive l’ HuffPo, che opera già in Uk, Canada, Francia, Spagna, Italia e Giappone (una versione tedesca sarà lanciata in autunno). Complessivamente, le varie edizioni di HuffPo totalizzano più di 75 milioni di visitatori unici al mese (comScore, aprile 2013).

 

“La Primavera araba ha dimostrato che la tecnologia aggrega”

 

“Un mese dopo il lancio della nostra prima edizione asiatica, in Giappone, ci fa molto piacere mettere la piattaforma dell’ Huffington Post al serrvizio dell’ Africa del nord e di invitare le popolazioni del Maghreb ad associarsi al circolo del dialogo planetario – ha detto Arianna Huffington -. La nascita di Al Huffington Post Maghreb è la prova migliore di questi cambiamenti’’.