Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Per i freelance (inglesi) conta più lo stile di vita che il guadagno

freelanceI giornalisti freelance – almeno quelli britannici – sono motivati più dai vantaggi dello stile di vita che dai soldi. Lo rivela uno studio condotto da Parasol, un’ azienda di servizi per giornalisti indipendenti attraverso un sondaggio compiuto su un migliaio di iscritti.

 

Secondo quanto riporta il sito Holdthefrontpage.co.uk, il 76% del campione ha citato come attrattiva primaria la libertà e il 44% la flessibilità, seguite dalla varietà dei soggetti di impegno (22%) e l’ equilibrio fra tempo di lavoro e vita (10%).

 
Al contrario, solo il 24% dei giornalisti freelance ha citato il guadagno come attrattiva primaria.

 

Secondo il direttore generale di Parasol, Derek Kelly, ‘’I risultati forniscono un interessante spaccato della mentalità e della motivazione del libero professionista di oggi’’.
 

“In un  mondo in cui il tempo è tanto ossessivo, la libertà dalla rigidità del lavoro ‘tradizionale’ – e la conseguente capacità di un maggiore controllo sulle proprie condizioni di lavoro – è una scommessa importante’’.