Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Raddoppiati in Usa i lettori di riviste in edizione digitale (ma sono solo l’ 1,4% dei lettori totali di magazine)

magazines I lettori dei magazine digitali sono quasi raddoppiati negli Stati Uniti.  Lo segnala  Strategies.fr citando  uno studio dell’ istituto GFK, che analizza i comportamenti dei consumatori Usa.

Il Rapporto ha accertato che l’ insieme dei lettori – su carta e online – delle riviste continua ad aumentare, con una crescita di circa il 3% rispetto all’ anno precedente, registrando 1,2 miliardi di lettori.

 

 

La presenza sul digitale (che conteggia le applicazioni dei magazine, le edizioni per i tablet ma non i siti web) è quasi raddoppiata, passando da 9,2 milioni di persone delle primavera 2012 rispetto ai 16,9 milioni di persone di ora (+83%). Questi ultimi comunque rappresentano solo l’  1,4% dei lettori totali, come  segnala Ad Week.

 

La crescente popolarità delle edizioni online delle riviste viene confermata da uno studio realizzato dal Mequoda Group, un’ agenzia di consulenza editoriale americana, secondo cui il 26% dei possessori di un tablet confessano di preferire la versione online delle riviste a quelle su carta.

 

E secondo lo studio – realizzato attraverso un sondaggio su 1.239 possessori di tablet – questa percentuale dovrebbe salire al 65% nel 2020, spiega  Mediapost.