Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Quasi pronto First Look Media, giornalismo investigativo finanziato da Pierre Omidyar

FirstLookContinua a prendere forma la squadra di First Look Media, attesa testata/progetto indipendente dedicata al giornalismo investigativo, con 250 milioni di dollari (circa 185 mln di euro) garantiti dal fondatore di eBay e filantropo Pierre Omidyar, e sotto la guida dell’ex giornalista di The Guardian, Glenn Greenwald, fra l’altro iniziatore del Datagate, avendo raccolto e rilanciato per primo le rivelazioni di Edward Snowden.

 

Dallo scorso novembre l’annuncio del progetto sta suscitando un notevole interesse, ben oltre l’ambito dell’informazione online, e gli ultimi arrivi non fanno che confermare l’alto profilo dell’iniziativa.

 

Dopo Greenwald, Laura Poitras, Jeremy Scahill ed Eric Bates (ex reporter di Rolling Stone), viene ora annunciata l’ adesione diMichael Rosen (già dirigente di AT&T, esperto di marketing e business) in veste di Chief Revenue Officer, e soprattutto di Andy Carvin, noto social strategist per la radio pubblica Usa NPR e al centro della twitter-sfera a partire dalla Primavera Araba.  Un team sempre più promettente rispetto all’uso innovativo dei social media e di altre strategie tipiche del digitale, pur rispettando al massimo gli standard fondamentali del giornalismo, tra cui accuratezza, fact-checking e onestà.

 

In attesa delle prime uscite pubbliche, il sito spiega che seguirà l’attualità del mondo, “dallo sport all’intrattenimento, dalla politica al business” – integrando al meglio “le promesse dell’innovazione tecnologica con la forza del giornalismo senza compromessi”. E per chiarire meglio l’intero progetto, lo stesso Omidyar propone quest’apposito video di pre-lancio: