Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Lanciato il terzo round di finanziamenti di Google DNI: scade il 20 aprile

E’ stato lanciato il terzo round di finanziamenti per il Fondo per l’innovazione della Digital News Initiative di Google creato a sostegno dell’innovazione nel settore dell’informazione in Europa.

 

 

Il Fondo è aperto a editori affermati, entità online, startup nel campo dell’informazione, partnership e individui residenti all’interno dell’Unione Europea e nei paesi dell’EFTA.

 

Siamo in cerca di progetti che dimostrino un nuovo modo di pensare nel giornalismo digitale, che sostengano lo sviluppo di nuovi modelli di business o che addirittura cambino il modo in cui gli utenti fruiscono delle news sul web – aggiunge la società . Questa volta vorremmo anche incoraggiare i candidati a esplorare nuove aree di monetizzazione per sbloccare potenziali flussi di ricavi aggiuntivi per il settore”.

Il Fondo del valore di 150 milioni di euro nel corso del 2016 ha dato 51 milioni di euro a 252 progetti di giornalismo digitale, in 27 Paesi. Sono 17 i progetti finanziati in Italia, per oltre 3 milioni di euro.

Le candidature possono essere presentate entro il 20 aprile.